INNOVACIÓ EDUCATIVA A TRAVÉS DE MATERIALS
Els materials curriculars elaborats pel professorat. La innovació educativa a través dels materials i recursos educatius
Sesió del dia 28 de Octubre
Per tal d'obrir camp a futures investigacions sobre el llibre de text com a recurs didàctic a l'aula i la seva possible repercussió en l'aprenentatge, aquesta setmana a clase van tractar el tema del materials curriculars elaborats del profesorat per a dur a terme el que coneguem com a moviment de renovació pedagògica.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjTFAFvxS6enHmM3uCJTgQMt6vDU2830Hf9obm3WfVfy-xvY9RmR-i-5GFI6Lf6636rjCgk2WcfOJCTyeEEsX4C9-Tl48UzfYXUA_qoSJy5RcE_0dGWIW5Rje-02CciGmnQr06iFbAynES2/s200/mrp.jpg)
Segons, Jaume Martínez Bonafé --> Els movements de renovació pedagogical han anat creixent en el caminar de cada dia, al costat del conflicte, la lluita, de vegades la por en contextos de clandestinitat, i que s'ha anat conformant des del contrast dialògic i la crítica, però també des de la trobada entre la alegria i la festa.
Al seu text de "Un canvi professional a través dels materials: una perspectiva de renovación pedagògica" ens diu que els sabers que es conreen i intercanvien entre els MRPs tenen tres components fonamentals:
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj28YV6yake7sQKBSNV8guRa-YAVVs2MM2KTQ1m-iYEfrucIfFuZKOLaTSOpOcZ6TH0RmLwkaj95-S8XRtYh5KfcPi5Bfd6hY_sVNKupBpiErHqF0V1KokbKWZSaoeZk5tdPD330xiI0jb4/s200/escuela-movimiento.png)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgpjScXc0fSUJ51mTtHAJr6XXxikBIo1KBjjG0aKS7Dv8RVmg5joO5nBzFQeocNgF8_OIotsK-JkQBAHtaO8D_mORtN4zyjSK9NTHey_1IDvBBztZSFh501-Sntn5c0OpsLa44jFwKKzpsk/s200/images.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiO2hx16KHGHjpCvXE7VBXrePC9vwIRDUhCnLIgyHDQeBT_JpzesccHlYvOXQVV8anM_c2zH0N3SN_8Rha8Fn0WqZwLheRey18MhAecavcIx9eyaQapQgl480J2yl6MfmzPMuaHfPtvScK0/s200/EstrategiasDidacticas.png)
Tot açò, presenta a més unes crítiques:
- La desqualificació professional: el professorat perd qualificació professional a mesura que el curriculum s'estandaritza y es torna prefabricat, un exemple pondria ser el libre de text.
- Trasmissors d'ideologia: els textos escolars normalment han de tindre una aparent objectivitat, però aquesta aparença pot dur a terme arguments per part del professorat que revelen una determinada ideologia.
- Seqüència didàctica que impossen
- Negoci i concentració
*Moltes de les editorials més conegudes están creades i sostingudes per empreses privades o centres privats. Alguns exemples:
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgnqWvBJ7Uuv24-z9biMm3JplLnDFpxXgAjHhqL-LZgg_kR8BMrUbvFwj1od7mZAYfWL9l68C9Fja2BV_1ijXogBpr2OEnFtV04TS7mHEqTn0Kxxl-47nHqCSGJ6Xa64jeBdyRKgZIy81mE/s200/Santillana.jpg)
------------------------------------>
ABANS
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEg4CLlJCAtWwP8I1TGg7bnIuvM6zXKIfQj5lTZh9LTgF8772JfD1R2A7YMm6PlrJHpIVaBVXE7DmCJ7UZRpui4SCPGqAp6Xw2QJv2n_wzlt_lsnod2LGo2NrYG7FKCPqARECt4j4ndohyphenhyphenOu/s200/720x540.jpg)
----------------------------------->
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiGEbtLmO87oVQGhXS0G_WMw0OyZiRXMt67yEfOfjNVWwrNS6Dm8eZPgFSSG7_6ojdw32HgLYBQQHBw8PiGV6UDP5f1r4ejTqY3W8mBuoIpZ2KhhGdcxGWpHipSHa2yNFnZq26wOAwRnm8_/s200/lagardere_publishing.png)
---------------------------------->
NAVARRO, MARTA
Comentarios
Publicar un comentario