TASQUES ESCOLARS
TASQUES I SEQÜÈNCIES D'APRENENTATGE: LA PRÀCTICA PEDAGÒGICA.
Les tasques escolars, son activitats d'ensenyança-aprenentatge que defineixen com és una classe, un mètode o fins i tot quina és la manera de treballar que té el nostre professor, i per tant, en aquestes tasques és on podem veure la pràctica pedagògica.
El temps de classe s'ompli bàsicament de tasques escolars i d'esforços per mantenir un cert ordre social dins de l'horari escolar.
> El curriculum es justifica per efectes educatius i aquests depenen de les experiències reals que té l'alumnat en el context de l'aula, sempre condicionats per l'estructura de tasques que ocupen el temps d'aprenentatge >
UNA ACTIVITAT ES GRATIFICANT PER A UN ALUMNE QUAN:
--> Permet als xiquets/etes efectuar eleccions informades per a realitzar l'activitat i reflexionar sobre les conseqüències de les seues accions
--> Assigna als estudiants papers actius enlloc de passius, en situacions d'aprenentatge.
--> Exigeix als estudiants que indaguen sobre idees, bé personals o bé socials.
--> Propicia que els xiquets/etes actuen amb objectes, materials i artefactes reals
SEQÜÈNCIA DIDÀCTICA
⇩
És el conjunt d'activitats educatives que, encadenades, permeten abordar de diferents maneres un objecte d'estudi. Totes les activitats han de compartir un fil conductor que possibilite als estudiants desenvolupar el seu aprenentatge de forma articulada i coherent.
UNA SEQÜÈNCIA ESTÀ COMPOSADA PER:
- Títol de la Seqüència Didàctica (en on quedi clar a què respon i quines àrees estan involucrades).
- Continguts
- Activitats (nomenades explicitant el grau de continuïtat entre una i les altres. És important que a més de nomenar-les, s'aclare, en línies generals, com dur-les a terme).
- Recursos / Materials
- Temps de durada
- Avaluació
--> "UNA SEQÜÈNCIA DE TASQUES, CONSTITUIRÀ UN AMBIENT ESCOLAR PROLONGAT I CONFIGURARÀ UNA METODOLOGIA QUE DESENCADENARÀ UNS EFECTES PERMANENTS"
MARTA
Comentarios
Publicar un comentario